Nasz serwis ogumienia został wyposażony w najnowocześniejszą i najdokładniejszą linię do obsługi kół marki Hunter składającą się z automatycznej montażownicy Hunter TCR oraz wyważarki HUNTER RFE 20E umożliwiającej wykonanie testu drogowego opony.
Wyposażeni jesteśmy również w profesjonalną myjkę do kół, dzięki której jesteśmy w stanie perfekcyjnie przygotować koło do wyważenia.
Tego typu całościowa linia jest tylko 1 w południowo wschodniej Polsce. Dzięki tej zaawansowanej technologii oferujemy największą skuteczność wyważenia kół.
Montażownica automatyczna HUNTER TCR z laserowym wspomaganiem
- pozwala na precyzyjny montaż niemal każdej opony samochodu osobowego, dostawczego, SUV
- obsługuje koła tradycyjne jak również koła z czujnikiem TPMS
- obsługuje zarówno opony typu RUNFLAT jak i niskoprofilowe, w tym opony stosowane w samochodach wyczynowych
- całkowicie eliminuje uszkodzenie opony, felgi czy czujników
- redukuje doważanie poprzez automatyczny masaż stopki
Wyważarka HUNTER RFE 20E
Optymalizacja montażu ogumienia
Czynność ta ma na celu takie ułożenie opony na feldze, by zminimalizować jej bicie i zarazem ilość założonych ciężarków. Optymalizację kół stosuje się jako czynność wstępną przed wyważeniem za pomocą ciężarków.
- Optymalizacja dynamiczna wykonywana jest gdy badanie koła na wyważarce wykazało zbyt dużą niedowagę. Aby nie nabijać dużych ciężarków, dzięki wyważarce HUNTER RFE obracamy oponę na obręczy tak, by siły powstające w wyniku nie wyważenia felgi i opony równoważyły się.
- Optymalizacja spokojnego biegu pozwala usunąć wibracje koła, wynikające z wady kształtu i nierównomiernej sprężystości opony. Dzięki temu można zminimalizować bicie opony względem felgi.
Funkcja testu drogowego
Podczas wykonywania testu badana jest konstrukcja opony, diagnozuje się wszelkie drgania występujące w kole, badana jest sprężystość, sztywność opony oraz całego koła w rzeczywistych warunkach na drodze. Urządzenie do testu drogowego wykrywa wszelkie wady konstrukcyjne, które występują w oponach nowych
i używanych. Dużą zaletą jest to, że jako jedyne urządzenie to jest używane do rozpatrywania reklamacji przez większość firm oponiarskich oraz producentów samochodów.
Demontaż kół
Pracę zaczynamy od zabezpieczenia samochodu na podnośniku. Następnie pracownicy przystępują do demontażu kół. Koła zostają opisane identyfikatorem pozycji każdego z kół na samochodzie. Na życzenie klienta zostają dokładnie umyte. Kolejnym krokiem jest demontaż opony.
Opony zdjęte z samochodu mogą na życzenie Klienta zostać oddane do depozytu lub zapakowane w specjalne worki i umieszczone w bagażniku auta Klienta. W przypadku gdy pracownik poinformuje nas, że opony nie nadają się do dalszego użytkowania możne je u nas zutylizować.
Wymiana opon
W momencie gdy z felgi zostają zdjęte opony pracownicy dokonują oceny stanu obręczy. Informują Klienta jeżeli felga jest krzywa, pęknięta lub w inny sposób uszkodzona.
Opony, które mają zostać założone na felgi również poddawane są ocenie. Jeśli wszystko jest w porządku pracownik montuje opony na obręcz. W przypadku opon niskoprofilowych oraz opon typu RUNFLAT demontaż i montaż odbywa się na w pełni zautomatyzowanej, bezdotykowej, bezłyżkowej montażownicy Hunter Revolusion. Jest to najnowocześniejsza maszyna tego typu dostępna na świecie.
Tak przygotowane koła są gotowe do wyważenia.
Wyważanie kół
Komputerowe wyważenie kół ma na celu wyeliminowania tzw. „bicia”, odczuwanego na przykład jako wibracje na kierownicy podczas jazdy. Odbija się to niekorzystnie także na stanie zawieszenia oraz na nieodpowiednim zużyciu bieżnika opony. Nie zawsze jednak poprzez zwykłe wyważanie możemy całkowicie wyeliminować efekt „bicia”. Wiąże się to ze zmienną sztywnością opony oraz felgi. Jeżeli w jednym miejscu opona jest bardziej sztywna, będzie to powodować podobny efekt.
Ale i w tym przypadku mamy rozwiązanie w postaci testu drogowego wykonywanego na najnowszej, automatycznej wyważarce Hunter RFE 20E. Pozwala ona precyzyjnie ustawić oponę względem obręczy niwelując szkodliwe siły. Ponadto eliminuje ściąganie samochodu poprzez rozmieszczenie wszystkich czterech kół w odpowiednim miejscu na samochodzie.
Montaż kół na samochodzie
Wymianę kończymy odpowiednim umieszczeniem kół na samochodzie, a wcześniej oczyszczeniem piast. Koła zostają przykręcone kluczem dynamometrycznym, należy jednak pamiętać aby sprawdzić dokręcenie kół po przejechaniu 50 km.