DUNLOP 315/80 R22.5 SP444
PRZEZNACZENIE | oś napędowa |
PRZEZNACZENIE | oś napędowa |
INDEKS NOŚNOŚCI | 157/150 (154/150) |
INDEKS PRĘDKOŚCI | L (M) |
D | |
C | |
78db |
DUNLOP 315/80 R22.5 SP444
PRZEZNACZENIE | oś napędowa |
INDEKS NOŚNOŚCI | 157/150 (154/150) |
INDEKS PRĘDKOŚCI | L (M) |
D | |
C | |
78db |
DUNLOP 315/80 R22.5 SP444
PRZEZNACZENIE | oś napędowa |
INDEKS NOŚNOŚCI | 157/150 (154/150) |
INDEKS PRĘDKOŚCI | L (M) |
D | |
C | |
78db |
DUNLOP 315/80 R22.5 SP444
PRZEZNACZENIE | oś napędowa |
INDEKS NOŚNOŚCI | 157/150 (154/150) |
INDEKS PRĘDKOŚCI | L (M) |
D | |
C | |
78db |
UE wprowadziła klasy opon, aby ułatwić użytkownikom dokonywanie świadomych wyborów podczas ich zakupu. Parametry użytkowe opon oznacza się podobnie do klasy energetycznej podawanej na elektrycznych urządzeniach AGD.
Efektywność paliwowa | jest miarą oporów toczenia opony. Opona o niskich oporach toczenia jest bardziej efektywna paliwowo, ponieważ wymaga mniej energii do poruszania się. Efektywność paliwową określa się w skali od A (najlepsza) do F (najgorsza). Klasy G nie stosuje się dla opon do samochodów ciężarowych. |
|
Przyczepność na mokrej nawierzchni | jest miarą zdolności opony do hamowania na mokrych drogach. Określa się ją w skali od A (najlepsza) do F (najgorsza). Klasy G nie stosuje się dla opon do samochodów ciężarowych. | |
Hałas zewnętrzny | generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Fale określają wskaźnik głośności od 1 (cicho) do 3 (głośno). |
Klasy opon wg UE mogą być różne dla opon o różnych rozmiarach. Jeżeli nie określi się wszystkich pięciu części rozmiaru opony, to pokazany zostanie zakres obowiązujących wartości dla danego modelu opony.