Truck tyres

DUNLOP 315/80 R22.5 SP444

PRZEZNACZENIE oś napędowa
PRZEZNACZENIE oś napędowa
INDEKS NOŚNOŚCI 157/150 (154/150)
INDEKS PRĘDKOŚCI L (M)
D
C
78db

DUNLOP 315/80 R22.5 SP444

PRZEZNACZENIE oś napędowa
INDEKS NOŚNOŚCI 157/150 (154/150)
INDEKS PRĘDKOŚCI L (M)
D
C
78db

DUNLOP 315/80 R22.5 SP444

PRZEZNACZENIE oś napędowa
INDEKS NOŚNOŚCI 157/150 (154/150)
INDEKS PRĘDKOŚCI L (M)
D
C
78db

DUNLOP 315/80 R22.5 SP444

PRZEZNACZENIE oś napędowa
INDEKS NOŚNOŚCI 157/150 (154/150)
INDEKS PRĘDKOŚCI L (M)
D
C
78db

UE wprowadziła klasy opon, aby ułatwić użytkownikom dokonywanie świadomych wyborów podczas ich zakupu. Parametry użytkowe opon oznacza się podobnie do klasy energetycznej podawanej na elektrycznych urządzeniach AGD.

Efektywność paliwowajest miarą oporów toczenia opony. Opona o niskich oporach toczenia jest bardziej efektywna paliwowo, ponieważ wymaga mniej energii do poruszania się. Efektywność paliwową określa się w skali od A (najlepsza) do F (najgorsza). Klasy G nie stosuje się
dla opon do samochodów ciężarowych.
Przyczepność na mokrej nawierzchnijest miarą zdolności opony do hamowania na mokrych drogach. Określa się ją w skali od A (najlepsza) do F (najgorsza). Klasy G nie stosuje się dla opon do samochodów ciężarowych.
Hałas zewnętrznygenerowany przez oponę, mierzony w decybelach. Fale określają wskaźnik głośności od 1 (cicho) do 3 (głośno).

Klasy opon wg UE mogą być różne dla opon o różnych rozmiarach. Jeżeli nie określi się wszystkich pięciu części rozmiaru opony, to pokazany zostanie zakres obowiązujących wartości dla danego modelu opony.